torstai 23. huhtikuuta 2015

Myymälän vaikutelma


Kun menen kauppaan ensimmäisen kerran, kiinnitän huomiota sen visuaaliseen ilmeeseen; millaiset värit, valot ja ulkoasu liikkeessä on.
Hyvän vaikutelman antaa tietysti siisti liike ja huoliteltu ilme, jossa värimaailma on yhteensopiva ja valaistus sopiva.
 
 



Henkilökunnassa ensimmäisenä kiinnittää huomiota heidän ilmeisiin ja eleisiin, mutta tärkeimpänä siihen, tervehtivätkö he ja miten he sen tekevät. Lisäksi ulkoasu kiinnittää huomiota, epäsiistityyli ei anna kovin hyvää vaikutelmaa.


















Lisäksi mielestäni on hyvä, että henkilökunnalla on yhtenäiset asut, jotta henkilökunnan erottaa. Joissakin liikkeissä ei pidetä yhtenäisiä asuja ja joskus voi olla jopa hankalaa löytää myyjä.













Myymälässä mielestäni tunnelmaa luovat sopivat värit, valaistus sekä musiikki. Liike jossa tulee ”harmoninen olo”, on mukavin paikka asioida.

Wish I could have a display like this at the wedding!!! Passion Ibiza - Ibiza restaurant, cafe, bakery, deli  juice bar. Paseo Juan Carlos Primero, 23 Edificio Mediterraneo, Marina Ibiz

Hyvät kalusteet ovat käytännöllisiä, yksinkertaisia ja mahdollisesti muunneltavissa olevia (esim. voi muuttaa korkeutta, leveyttä jne.)

Parhaat hintamerkinnät ovat tietysti helposti löydettävät ja yksinkertaiset, esim. hyllynreunassa ko. tuotteen kohdalla. On inhottavaa yrittää etsiä oikeaan hintaa tuotteelle, jos tuote ei ole oikealla paikallaan tai hinta puuttuu kokonaan.
Lisäksi alennuksista/tarjouksista tulisi ilmoittaa näkyvästi lähellä ko. tuotetta.

Hyvät opaskyltit ovat tietysti riittävän suuret ja sellaisella paikalla, että ne on helppo huomata mahdollisimman monesta kohdasta. Lisävalaistuskaan ei ole pahitteeksi, mikäli kyltti tulee hämärähköön paikkaan.

Hyvä mainonta on yksikertaista, houkuttelevaa ja näkyvää, mutta ei kuitenkaan liian ”tyrkkyä”.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti