Yrityksen maine
1. http://www.socialmention.com/
2. https://www.google.fi/alerts (laita omalle kaupalle)
3. http://www.whostalkin.com/
Näillä työkaluilla voi hakusanojen avulla seurata, mitä keskustelua netistä ja esim. sosiaalisesta mediasta löytyy. Näillä voi siis seurata, millainen maine yrityksellä on, mitä ja missä ihmiset puhuvat.
B. Mitä eroa on brädillä, maineella ja imagolla?
C Kuuntele Millainen on hyvä brändi?
Mikä on Kirsti Lindberg-Repon mukaan brändin merkitys yritykselle?
Se on yrityksen arvokkainta omaisuutta ja sen tehtävä on tuottaa arvoa.
Mitkä ovat Kirsti Lindberg-Repon mukaan vahvoja suomalaisia brändejä?
Nokia, Marimekko
Miten suomalaiset brändit pärjäävät kansainvälisessä kilpailussa?
Mahdollisuus pärjätä loistavasti, mutta se edellyttää että markkinointitutkimus on tehty huolella ja on löydetty oikeat kilpailutekijät.
Mitä kerrotaan Nokiasta?
Nokia onnistui erittäin hyvin tuomaan kännykät suomalaisille ja opetti suomalaiset käyttämään kännyköitä.
Mitä jäätelömerkki tekin oikein?
Ben&Jerry's loivat suhteita lehdistöön alusta lähtien ja sen kautta markkinoivat oman tuotteensa. Sai lehdistön puolelleen ja mieliinpainuva grafiikka ja kalliin jäätelön asemointi tehtiin niin että samalla syntyy asiakassuhteita.
Mihin perinteistä mediaa tarvitaan brändin rakentamista?
Erittäin paljon luottamuksen, arvostuksen, tunnettavuuden synnyttämiseksi.
Mitä suomalaiset voivat oppia aasialaisesta brändäyksestä?
Palvelukomponentin.
Mitä suomalaisia brändejä singaporilaiset tiesivät?
Nightwish, Lordi, Angry Birds, äitiyspakkaus ja suomalainen koulujärjestelmä.
Onko yrityksen brändillä ja yrityksen menestyksellä tekemistä toistensa kanssa?
Brändillä on valtava osa yrityksen menestyksessä. Jos brändi menee pieleen, niin yrityksen johto varmasti vaihtuu.
Toimitusjohtaja ja brändi, mitä siitä Kirsti kertoo?
Toimitusjohtajan rooli on todella merkittävä brändin kehittämisessä.
Miten brändin avulla voidaan vaikuttaa taloudelliseen kasvuun?
Brändit tuottaa enemmän arvoa kuin hyödykkeet. Lähestytään asiakasta ja viedään brändi hyödykkeen tasolta brändäyksen tasolle, mahdollisimman lähelle asiakasta.
Mitä Kirstin mukaan Ikea myy?
Helpompaa elämää kokonaisvaltaisessa kategoriassa pelkkien huonekalujen sijaan.
Mitä kerrotaan yksilön brändäyksestä?
Vahvat tarinat herättää mielipiteitä ja tunteita ja kiinnittää ihmiset brändeihin. Se on yleistynyt ihmisten halusta esiintyä ja kaiken visualisoimisessa ja halusta olla käsinkosketeltavassa visuaalisessa maailmassa.
Mitä Kirsti Lindberg-Repo kertoo tulevaisuudesta?
Täytyy olla joustava, luova ja lähestyä asiakasta positiivisesti. Myös asiakkaan haluja ja tarpeita edellä on hyvä olla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti